Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen

Vi begynder dog først, når du har accepteret det.

Indholdsområde

 

Privatlivspolitik for Træn med Forsvaret

Mobile Apps og Website


Den nye persondataforordning (GDPR) træder i kraft den 25. maj 2018.

Sikkerhed er en vigtig faktor for Forsvaret og du skal vide, at vi tager beskyttelsen af dine personlige data meget seriøst. Du kan læse mere her på hjemmesiden om hvordan vi behandler data.

Du kan altid finde link til persondatapolitikken under dine indstillinger i mobilappen når du er logget ind med din profil. 

Hvilke personlige brugeroplysninger registreres, når du opretter en brugerprofil for at få adgang til det personlige træningsprogram i Træn med Forsvaret?

Det er obligatorisk at registrere ”almindelige personoplysninger” i fm. oprettelsen af en brugerprofil, herunder:

  • Personnavn
  • Fødselsdag
  • Køn
  • Højde
  • E-mail

Dernæst kan du vælge om du vil modtage nyheder og om du vil tillade at dine træningsdata bruges anonymt til forskning.

Hvad bruger Forsvaret dine personoplysninger til?

De personoplysninger der registreres, bruges alene til at lave et personligt træningsprogram til dig efter du har gennemført øvelser i den mobile app.

Når du åbner din app, og er logget ind med en personlig profil, vil dine træningsdata sendes krypteret til serveren hvor den gemmes direkte under din profil. Det er altså alene dig som kan tilgå disse data. Bruger du appen uden at være logget ind med en personlig profil vil der ikke blive transporteret data til serveren.

Har du givet samtykke til at modtage direkte markedsføring med nyheder og tilbud m.v., kan Forsvaret også bruge de oplysningerne til at målrette den markedsføring du modtager via telefon, e-mail eller andre elektroniske/digitale medier.

Desuden anvendes dine personoplysninger også som dokumentation for din anvendelse af Træn med Forsvarets portal, hvor dine aktiviteter logges af trænings- og IT sikkerhedsmæssige årsager. 

Du skal være opmærksom på at du fra forskellige internetbrowsere vil blive tilbudt at gemme dine logindata. Dette er en ydelse Forsvaret ikke kan kontrollere og du skal vide at denne funktion kan give utilsigtet adgang til dine data hvis din computer bruges af andre end dig selv eller dine fortrolige.

Forsvarets ansatte og leverandører har tavshedspligt omkring brugeroplysninger, og ingen personoplysninger bliver solgt eller videregivet til tredjepart, medmindre du giver særskilt accept hertil, eller loven undtagelsesvis tillader videregivelse af generelle bruger-, virksomheds- eller organisationsoplysninger. Forsvaret forbeholder sig dog retten til at udlevere information om registrerede brugere til offentlige myndigheder som f.eks. politiet eller lignende når det er påkrævet. 

Hvordan kan jeg få indsigt i mine personoplysninger og hvordan kan oplysninger rettes?

Du har selv ansvaret for, at registrerede oplysninger på egen brugerprofil er valide og korrekte. Herunder at der kun er registreret brugeroplysninger, som er relevante for at kunne anvende website og den mobile app. Du vil blive suspenderet eller permanent udelukket fra portalen, hvis der angives urigtige oplysninger under registrering, for eksempel et falsk navn eller uredelig kontaktinformation.

Din brugerprofil kan tjekkes og ajourføres, når du er logget på Træn med Forsvarets portal. Samme sted er det muligt at tilføje eller slette oplysninger, som ikke er obligatoriske, herunder til- eller afmelde nyheder fra Forsvaret. Brugerprofiler der er indeholdende urigtige informationer kan/vil blive lukket uden varsel.

Har du glemt adgangskode til din brugerprofil, kan der i forbindelse med login anmodes om at få tilsendt en ny kode pr. e-mail.  

Ønsker du at få indsigt i dine træningsresultater der er knyttet til egne personoplysninger, skal du logge ind på websitet hvor du kan følge dine data. Du kan til hver en tid kontakte Træn med Forsvarets support om loggede registreringer eller andet om egne personoplysninger. 

Det skal du gøre via e-mail. Du vil i processen blive afkrævet svar på spørgsmål der kan bekræfte din identitet.

Hvor længe opbevares personoplysninger og hvordan kan jeg få slettet mine personoplysninger?

Dine oplysninger opbevares i det tidsrum hvor din profil er aktiv, og det er tilladt i henhold til lovgivningen. Perioden afhænger af karakteren af oplysninger og baggrunden for opbevaringen.

Ønsker du at slette din profil skal du kontakte Træn med Forsvarets support. Du kan vælge at få slettet din profil så persondata og alle træningsdata slettes.

Du kan også vælge kun at slette dine persondata så dine træningsdata kan forblive anonymiseret til forskning. Når dine træningsdata gøres anonyme vil vi gemme dit køn, alder, vægt og højde sammen med dine træningsresultater. Det vil ikke være muligt at henføre disse data til dig eller din brugerprofil herefter. Det vil heller ikke være muligt at få denne træningshistorik tilføjet en eventuel nyoprettet profil. Det er derfor heller ikke muligt at overføre træningshistorik mellem 2 profiler.

Hvordan kontakter jeg Træn med Forsvarets support?

Du kan kontakte Træn med Forsvaret support på e-mail. Du svares af Træn med Forsvarets underleverandør der på samme måde som Forsvaret vil behandle din henvendelse fortroligt.

Klik her for at sende e-mail.

Åbner din e-mail ikke automatisk kan skrive til denne e-mailadresse: devadmin@cometpeople.com

Du svares på almene hverdage mellem 9-16.