Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen

Vi begynder dog først, når du har accepteret det.

Indholdsområde

 
<< Tilbage til oversigt

Stabilitet 2



Antal øvelser: 8
Fold alle ud
/
Fold alle ind
Etben rygbro med core aktivering
Beskrivelse

Indtag positionen på billedet. Optimal vejrtrækning aktiveres, mens elastikken trækkes ned til lige ud for hoften. Herefter løftes hoften til maksimal udslag. Forsøg at nå en ret linje fra hoved til fod på det løftede ben, før der igen returneres til udgangsposition, og med slip af elastikspændingen inden næste udførelse. Elastikken skal føles stram uden at påvirke øvelsens bevægelse.

    Step up-økse med støtte
    Beskrivelse

    Indtag positionen på billedet. Optimal vejrtrækning aktiveres, mens elastikken trækkes fra strakte arme over skulderen til ud for modsatte hofte. Fatningen på elastikken er skulderbredde, og der holdes en ret linje i kroppen fra bagerste fod til hoved i alle plan under hele øvelsen. Det er vigtigt, at øvelsen ikke starter, før der er kontrol over balancen i positionen.

      Step up-løft med støtte
      Beskrivelse

      Indtag positionen på billedet. Optimal vejrtrækning aktiveres, mens elastikken trækkes skråt fra hoften til strakte arme over modsatte skulder. Fatningen på elastikken er skulderbredde, og der holdes en ret linje i kroppen fra bagerste fod til hoved i alle plan under hele øvelsen. Det er vigtigt, at øvelsen ikke starter, før der er kontrol over balancen i positionen.

        Step up-træk med støtte
        Beskrivelse

        Indtag positionen på billedet. Optimal vejrtrækning aktiveres, mens elastikken trækkes bagud fra strakte arme til hænderne er ved brystet. Fatningen på elastikken er skulderbredde, og der holdes en ret linje i kroppen fra bagerste fod til hoved i alle plan under hele øvelsen. Det er vigtigt, at øvelsen ikke starter, før der er kontrol over balancen i positionen.

          Step up-pres med støtte
          Beskrivelse

          Indtag positionen på billedet. Optimal vejrtrækning aktiveres, mens elastikken trækkes fremad, fra hænderne er ved brystet til strakte arme. Fatningen på elastikken er skulderbredde, og der holdes en ret linje i kroppen fra bagerste fod til hoved i alle plan under hele øvelsen. Det er vigtigt, at øvelsen ikke starter, før der er kontrol over balancen i positionen.

            Step up-stabilitet
            Beskrivelse

            Indtag positionen på billedet. Optimal vejrtrækning aktiveres, mens elastikken trækkes nedefter fra strakte arme til ud for hoften. Herefter løftes den forreste fod kontrolleret fra underlaget, og der holdes en ret linje i kroppen fra bagerste fod til hoved i alle plan under hele øvelsen. Det er vigtigt, at øvelsen ikke starter, før der er kontrol over balancen i positionen.

              Turkish get up del 2 (teknik)
              Beskrivelse

              Optimal vejrtrækning aktiveres før skoen placeres på knoerne af en knyttet hånd. Herfra starter øvelsen med en skrå mavebøjning til albueliggende, hvorfra der stemmes op til håndstand. Næste bevægelse er at få hoften symmetrisk i underlaget, før hoften stemmes op i en alternativ rygbro, hvor fokus er på, at hoften er i maksimal yderstilling, og armene er strakte. Herefter føres forreste ben igennem til først knælende med foden til siden for herefter at rotere foden til en Lunges position, inden der igen returneres til udgangsposition i modsat rækkefølge. Under hele øvelsen kigges der på skoen.

                Halv dødløft
                Beskrivelse

                Indtag positionen på billedet. Optimal vejrtrækning aktiveres, hvorefter øvelsen udføres med fokus på, at bagdelen føres bagud og i kontakt med væggen, uden at underben og derved knæene føres fremad. Alt imens holdes ryggen og hovedet ret evt. med hjælp fra et kosteskaft. (Kosteskaftet skal have kontakt med baghoved, skulderområde og korsben, uden denne kontakt slippes under bevægelsen.)