Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen

Vi begynder dog først, når du har accepteret det.

Indholdsområde

 
<< Tilbage til oversigt

Stabilitet 1



Antal øvelser: 7
Fold alle ud
/
Fold alle ind
Rygorm
Beskrivelse

Indtag positionen på billedet. Optimal vejrtrækning aktiveres i fosterstilling. Herfra roteres, sidebøjes og bukkes der i ryggen, så kroppen snor sig frem og tilbage. Undgå at det kun bliver en envejsøvelse, hvor der eks. kun roteres højre om. Forsøg at holde øvelsen kørende uden for mange stop.

    Hoftestabilitet
    Beskrivelse

    Indtag positionen på billedet, med ret linje fra hoved til hofte. Optimal vejrtrækning aktiveres. Den ene fod føres kontrolleret bagud til strakt ben og tilbage. Tæerne holder kontakt med underlaget, imens holdes hofte, ryg og skulder stabile, så der ingen bevægelse foregår, andet end bagudføringen. Der må ikke være vægtforskydning.

      Lunges knælende økse
      Beskrivelse

      Indtag positionen på billedet, hvor fødder og knæet i underlaget skal være på en linje. Optimal vejrtrækning aktiveres, mens elastikken trækkes fra strakte arme over skulderen til ud for modsatte hofte. Fatningen på elastikken er skulderbredde, og der holdes en ret linje i kroppen fra knæet i underlaget til hoved i alle plan under hele øvelsen. Det er vigtigt at øvelsen ikke starter før der er kontrol over balancen i lunges positionen.

        Lunges knælende løft
        Beskrivelse

        Indtag positionen på billedet, hvor fødder og knæet i underlaget skal være på en linje. Optimal vejrtrækning aktiveres mens elastikken trækkes skråt fra hoften til strakte arme over modsatte skulder. Fatningen på elastikken er skulderbredde, og der holdes en ret linje i kroppen fra knæet i underlaget til hoved i alle plan under hele øvelsen. Det er vigtigt, at øvelsen ikke starter, før der er kontrol over balancen i Lunges positionen.

          Lunges knælende hold
          Beskrivelse

          Indtag positionen på billedet, hvor fødder og knæet i underlaget skal være på en linje. Optimal vejrtrækning aktiveres, mens vægten placeres på strakt arm over hovedet i den knæstående side. Der holdes en ret linje i kroppen fra knæet i underlaget til hoved i alle plan under hele øvelsen. Det er vigtigt, at øvelsen ikke starter, før der er kontrol over balancen i Lunges positionen. Husk at klemme godt om vægtens håndtag, så stabiliteten øges.

            Lunges knælende skulderstabilitet
            Beskrivelse

            Indtag positionen på billedet, hvor fødder og knæet i underlaget skal være på en linje. Optimal vejrtrækning aktiveres, mens elastikken trækkes bagud, skråt nedefter i den knæstående side, og skråt opefter i modsatte side. Der holdes en ret linje i kroppen fra knæet i underlaget til hoved i alle plan under hele øvelsen. Det er vigtigt, at øvelsen ikke starter, før der er kontrol over balancen i Lunges positionen.

              Turkish get up del 1 (teknik)
              Beskrivelse

              Indtag positionen på billedet. Optimal vejrtrækning aktiveres, før skoen placeres på knoerne af en knyttet hånd. Herfra starter øvelsen med en skrå mavebøjning til albueliggende, hvorfra der stemmes op til håndstand. Næste bevægelse er at få hoften symmetrisk i underlaget, før hoften stemmes op i en alternativ rygbro, hvor fokus er på, at hoften er i maksimal yderstilling, og armene er strakte, inden der igen returneres til udgangsposition i modsat rækkefølge. Under hele øvelsen kigges der på skoen.