Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen

Vi begynder dog først, når du har accepteret det.

Indholdsområde

 
<< Tilbage til oversigt

Cirkelprogram 27 min


Dette er et hårdt cirkeltræningsprogram. Du skal skiftevis være aktiv i 30 sekunder og holde pause i 10 sekunder. Brug pauserne til at blive klar til næste øvelse. I hver runde skal du lave 10 øvelser, og der er 4 runder i alt. Hele programmet tager 27 minutter.

Træningstid: 27 min
Antal øvelser: 10
Fold alle ud
/
Fold alle ind
Sjippe
Beskrivelse

Sjip i højt tempo med forskellige kombinationer. Kan du ikke sjippe, så lav f.eks. løb på stedet som alternativ.

    Foldekniv
    Beskrivelse

    Lig på ryggen med armene strakt over hovedet. Med strakte arme og let bøjede ben føres hænder og fødder sammen. Vend tilbage til udgangsstillingen.

      Knæløft med slag
      Beskrivelse

      Løb på stedet med høje knæløftninger. Oversiden af låret skal være vandret ved hvert knæløft. Samtidigt laves slag lige frem med armene. Når højre knæ er oppe, laves slag med venstre arm osv.

        Overkropsløft med armskift
        Beskrivelse

        Lig på maven med den ene hånd under hagen og den anden arm strakt væk fra kroppen. Løft overkroppen og indtag samme armstilling til modsat side og sænk derefter overkroppen. Gentag til modsat side.

          Sjippe
          Beskrivelse

          Sjip i højt tempo med forskellige kombinationer. Kan du ikke sjippe, så lav f.eks. løb på stedet som alternativ.

            T-armstrækninger
            Beskrivelse

            Udgangspunktet er som ved almindelige armstrækninger. Hænderne skal placeres ud for skuldrene og kroppen skal være helt lige. Armene strækkes og i toppositionen føres den ene arm op til lodret, så kroppen ligner et liggende T.

              Knæløft med slag
              Beskrivelse

              Løb på stedet med høje knæløftninger. Oversiden af låret skal være vandret ved hvert knæløft. Samtidigt laves slag lige frem med armene. Når højre knæ er oppe, laves slag med venstre arm osv.

                Squat jumps
                Beskrivelse

                Sæt hænderne i hoften. Bøj i knæ og hofter til lårene er ca. vandret (squat). Sæt kraftigt af og lav et lodret spring.

                  Sjippe
                  Beskrivelse

                  Sjip i højt tempo med forskellige kombinationer. Kan du ikke sjippe, så lav f.eks. løb på stedet som alternativ.

                    Burpees
                    Beskrivelse

                    Fra stående flyttes kroppen til maveliggende. Løft hænderne fra underlaget inden der returneres til udgangspositionen hvor der afsluttes med et hop. Hændernes placering under hoppet er valgfri.