Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen

Vi begynder dog først, når du har accepteret det.

Indholdsområde

 
<< Tilbage til oversigt

Cirkelprogram 15 min


Dette er et let cirkeltræningsprogram. Du skal skiftevis være aktiv i 20 sekunder og holde pause i 10 sekunder. Brug pauserne til at blive klar til næste øvelse. I hver runde skal du lave 10 øvelser, og der er 3 runder i alt. Hele programmet tager 15 minutter.

Træningstid: 15 min
Antal øvelser: 10
Fold alle ud
/
Fold alle ind
Knæløft
Beskrivelse

Løb på stedet med høje knæløftninger. Oversiden af låret skal være vandret ved hvert knæløft.

    Lige mavebøjninger håndled til knæ
    Beskrivelse

    Lig på ryggen med benene løftet med 90 grader i knæ og hofte og hænderne på lårene. Løft overkroppen og før albuerne til knæene. Vend tilbage til udgangsstillingen.

      Sprællemand
      Beskrivelse

      Hop på stedet og land skiftevis med samlede fødder og armene ned langs siden og spredte fødder med armene strakt over hovedet.

        Rygstrækninger på gulv
        Beskrivelse

        Lig på maven med armene strakt op over hovedet. Løft samtidigt ben og arme/overkrop fra gulvet i et roligt tempo og sænk igen.

          Knæløft
          Beskrivelse

          Løb på stedet med høje knæløftninger. Oversiden af låret skal være vandret ved hvert knæløft.

            Armstrækninger på knæ
            Beskrivelse

            Sæt hænderne ud for skuldrene. Støt på knæene og hold kroppen helt ret så næsen er lige over gulvet. Stræk armene helt ud mens du stadig holder kroppen ret og vend tilbage til udgangsstillingen.

              Sprællemand
              Beskrivelse

              Hop på stedet og land skiftevis med samlede fødder og armene ned langs siden og spredte fødder med armene strakt over hovedet.

                Lunges baglæns
                Beskrivelse

                Stå med en skulderbreddes afstand. Træd et langt skridt tilbage med det ene ben. Forreste ben bøjes, til der er en ret vinkel i knæleddet. Det meste af kropsvægten skal undervejs bæres af forreste ben. Træd frem til stående igen og gentag med det modsatte ben.

                  Knæløft
                  Beskrivelse

                  Løb på stedet med høje knæløftninger. Oversiden af låret skal være vandret ved hvert knæløft.

                    Dips på stol
                    Beskrivelse

                    Sid på en stol med fødderne på gulvet. Skyd kroppen frem så den støttes på strakte arme på stolen. Sænk derefter kroppen ved hjælp af armene indtil der er en ret vinkel i albuerne. Vend tilbage til udgangsstillingen.